مسجد امام رضا (ع) - مجمع قرآنی والفجر

یا مهدی نام تو را که میشنوم پای ثانیه ها لنگ میشود ...

مسجد امام رضا (ع) - مجمع قرآنی والفجر

یا مهدی نام تو را که میشنوم پای ثانیه ها لنگ میشود ...

مسجد امام رضا (ع) - مجمع قرآنی والفجر
وبلاگ قرآن و عترت به همت جمعی از دوستان در تاریخ اول آذر ماه 1392 تاسیس گردید و در جهت گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی در فضای مجازی میکوشد و نتیجه زحمات عزیزان مسجد امام رضا (ع) و مجمع قرآنی والفجر میباشد
سایت جدید مارا دنبال کنید
www.qorankade.ir
آخرین نظرات

۷۷ مطلب در مهر ۱۳۹۳ ثبت شده است

مداح علی راضی

منبع : http://www.alirazii.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۳ ، ۱۹:۲۷
استیری

مداح علی راضی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۶:۳۵
استیری

-------------------------------------------------------------------------------

کامل ترین مرجع تخصصی قرآنی و مذهبی

www.qorankade.ir

-------------------------------------------------------------------------------

فضیلت ، آثار و فواید تلاوت قرآن کریم

درجات بهشت بر اساس تعداد آیات قرآن تقسیم شده است و هر کس هر مقدار که با قرآن آشنا باشد درجات بهشت را طى مى‌کند ...

براى تلاوت قرآن کریم فضایل، آثار و فواید دنیایى و آخرتى فراوانى بیان شده است: بارورى ایمان، صفاى دل، تخفیف گناهان، عبادت برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پیامبران، هم‌نشینى با فرشتگان، پیمودن درجات کمال و ترقى در بهشت، درمان بیمارى‌هاى روحى، رفع غم و اندوه، روشنایى دیدگان، مونس تنهایى، عمر با برکت، استجابت دعا، صفاى خانه، رفع عذاب از پدر و مادر و‌...‌.

شایان توجه است که پیمودن مراتب کمال قرائت، هم‌چون رسیدن به مرحله تدبّر و عمل، مستوجب کمال ثواب و رضاى الهى و دریافت خیرات بیشتر و بهتر مى‌شود.
اهمیت و فضیلت قرائت قرآن تا چه اندازه است؟
براى قرائت قرآن، در کلمات گهربار پیشوایان معصوم(ع) فضایل و آثارى بیان شده که موجب رشد و پرورش روح و روان آدمى مى‌شود. همین فضایل و آثار باعث‌گردیده که تلاوت و قرائت قرآن از اهمیت بسیارى برخوردار باشد. اکنون به برخى از این فضایل و آثار اشاره مى‌کنیم:
1. سعادت‌مندى: پیامبر اکرم(ص) مى‌فرماید: «اگر زندگى سعادت‌مندان و مرگ شهدا و نجات در روز جزا و امنیت در روز هراس و نور در روز ظلمت و سایبان در روز حرارتِ شدید و سیراب شدن در روز عطش و ارزش و سنگینى در روز سبکى اعمال را مى‌خواهى، پس قرآن را مطالعه کن، چرا که قرآن یادآور خداى رحمان و حافظ از شیطان و عامل برترى در ترازوى اعمال است»
در حدیث دیگر مى‌فرماید: «هر کس قرآن بخواند، گویى به مرتبه پیامبرى رسیده است، جز آن که بر او وحى نمى‌شود!»
2. بارورى ایمان: امیرمؤمنان على(ع) فرمودند: «بارورى و رشد ایمان با قرآن خواندن به دست مى‌آید».[3]
3. استجابت دعا: امام حسن مجتبى(ع) فرمود: «هر کس قرآن بخواند ـ بلافاصله یا با کمى تأخیر ـ دعایش مستجاب خواهد‌شد
4. نورانیت و افزودن خیر و برکت خانه: پیامبراکرم(ص) فرمود: «خانه‌هایتان را با تلاوت‌قرآن نورانى کنید و آن‌ها را هم‌چون یهود و نصارا ـ که نماز و عبادت را در خانه‌ها تعطیل کرده، تنها در کنیسه و کلیسا انجام مى‌دهند ـ به گورستان تبدیل نکنید. هنگامى‌که در خانه‌اى زیاد قرآن خوانده شود، خیر و برکت آن فزونى یابد و اهل خانه مدت‌ها از آن لذت خواهند برد و همان‌گونه که ستارگان براى زمینیان مى‌درخشند، [این خانه] نیز براى آسمانیان مى‌درخشد»
5. غفران گناهانِ پدر و مادر: امام صادق(ع) مى‌فرماید: «خواندن قرآن از روى مصحف، عذاب پدر و مادر را سبک مى‌کند، گرچه کافر باشند»
6. افزایش مدّت بینایى: امام صادق(ع) فرمود: «هرکس قرآن را از رو [با نگریستن بر آیات] بخواند، از بینایى‌اش براى مدت طولانى لذت خواهد برد»
7. آمیخته شدن قرآن با گوشت و خون قارى: امام صادق(ع) فرمود: «هر جوان مؤمنى که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته خواهد شد».
8. صفاى دل: پیامبراکرم(ص) فرمود: «بدون شک این دل‌ها زنگار مى‌گیرند; هم‌چنان که آهن زنگ مى‌زند. عرض شد: صیقل آن به چیست؟ فرمود: قرائت قرآن».
9. بهترین عبادت: پیامبر(ص) فرمود: «بهترین عبادتِ امتِ من، تلاوت قرآن است»
10. بخشش گناهان، نوشته شدن حسنه و پاک شدن گناهان.
چرا در شب‌هاى ماه مبارک رمضان، قرائت سوره‌هاى خاصى از قرآن کریم، تأکید‌شده است (مثل: خواندن سوره عنکبوت، دخان و‌...) که خواندن آن ثواب بیشترى دارد؟
تلاوت قرآن کریم، در همه حال ارزشمند است، زیرا همه قرآن، کلام خداست و خواندن همه سوره‌ها فضیلت و ثواب دارد، در عین حال، خواندن بعضى از سوره‌ها در بعضى اوقات ـ به دلیل مصالحى که خداوند و چهارده معصوم(ع) از آن آگاهند‌ـ ثواب بیشترى دارد.
منظور این روایات، فقط خواندن آیات نیست، بلکه خواندن، مقدمه‌اى براى فهم قرآن است و درک آن نیز در جاى خود، مقدمه‌اى براى محقق ساختن دستورهاى آن در زندگى فردى و اجتماعى است. به‌طور قطع، اگر مسلمانان از مفاد سوره‌هاى قرآن در زندگى خود الهام بگیرند، همه پاداش‌ها و خواسته‌هاى مشروع دنیا و آخرت را از آن خود خواهند کرد.
سفارش پیامبر و امامان معصوم(ع) به خواندن برخى سوره‌ها در اوقات خاص، مسلّماً حکمت‌هایى دارد که ممکن است عقل بشر به برخى از آن‌ها نرسد، ولى مهربانى و لطف خدا و اولیایش مانع از آن مى‌شود که بشر از آثار خیر مخفى بر خود محروم گردد. ضمن این‌که یکى از اسباب تأکید بر قرائت سوره دخان در شب قدر، مطرح شدن شب قدر در آن سوره است.
بنابراین، همه سوره‌ها و آیات قرآن را باید خواند و در آن تدبّر کرد، ولى بهتر است به سوره‌اى که آثار ذکر شده براى آن، متناسب با نیاز انسان باشد، متوسل شد.
بهترین مزد و ثواب براى قاریان قرآن، از نظر قرآن چیست؟
قرآن کریم مى‌فرماید: (اِنَّ الَّذینَ یَتلونَ کِتـبَ اللّهِ واَقاموا الصَّلوةَ واَنفَقوا مِمّا رَزَقنـهُم سِرًّا وعَلانِیَةً یَرجونَ تِجـرَةً لَن تَبور * لِیُوَفِّیَهُم اُجُورَهُم ویَزیدَهُم مِن فَضلِهِ اِنَّهُ غَفورٌ شَکور);کسانى که کتاب الهى را تلاوت مى‌کنند و نماز را به پاى مى‌دارند و از آن‌چه به آنان روزى داده‌ایم، پنهان و آشکار انفاق مى‌کنند، تجارتى[ پر سود] و بى زیان و خالى از کساد را امید دارند. [آن‌ها این اعمال‌صالح را انجام مى‌دهند]تا خداوند اجر و پاداش کامل به آن‌ها دهد و از فضلش بر آن‌ها بیفزاید که او آمرزنده و شکرگزار است.
بدیهى است که منظور از تلاوت در این‌جا، قرائت سطحى و خالى از تفکر و اندیشه نیست، بلکه خواندنى است که سرچشمه فکر و اندیشه و در نتیجه، عمل‌صالح باشد. در روایات اسلامى نیز به برخى از پاداش‌هاى قاریان قرآن اشاره‌شده; از جمله:
خداوند به قارى قرآن پاداش عظیمى خواهد داد. پیامبراکرم(ص) فرمود: «هر کس براى رضاى خدا و آگاهى عمیق در دین، قرآن بخواند، ثواب فرشتگان و انبیا و رسولان را خواهد داشت».
امام کاظم(ع) مى‌فرماید: «درجات بهشت به اندازه آیات قرآن است. به قارى قرآن گفته مى‌شود: بخوان و[ در مراتب بهشت] بالا برو. سپس مى‌خواند و مقامش بالا‌مى‌رود
اگر قرآن را با صوت بخوانیم اجرمان چه قدر است؟ و اگر بدون صوت بخوانیم چه‌طور؟
مقدار اجر و ثواب را خدا مى‌داند. پیامبراکرم(ص) مى‌فرماید: «قرآن را با صوت‌هاى خویش زیبایى بخشید، زیرا صوت زیبا بر زیبایى قرآن مى‌افزاید.
با توجه به این‌که آیات قرآن سخنان خداوند است و خدا از اول کامل بوده، پس ارزش‌گذارى آیات قرآن براى چیست که فلان سوره ثواب بیشترى دارد؟ (در مفاتیح این ارزش‌ها آمده است).
باید دانست اگر تفاوتى در سوره‌ها از نظر ارزش، وجود داشته باشد، به کامل بودن خدا ارتباطى ندارد، چرا که ممکن است خداى متعال و حکیم از روى حکمت و به جهت مصلحت، بعضى از سوره‌ها را از نظر فصاحت و بلاغت یا مفهوم و محتوا بر بعضى دیگر و یا بعضى از آیات را بر بعضى دیگر برترى داده باشد; همان‌طور که در خلقت انسان‌ها، بعضى از آن‌ها را بر برخى دیگر ـ‌مانند انبیا بر مردم عادى‌ـ برترى داده است. هر یک از آیات یا سوره‌هاى قرآن به گل‌هایى مى‌ماند که بوى دل‌رباى مخصوص خویش دارد.
ممکن است نسبت به یک سوره توجه خاصى شده باشد که این مطلب با بررسى اهداف و مقاصد آن سوره تا حدى روشن مى‌شود; مثلا اگر سوره‌اى به مسائل اخلاقى در سطح عمومى مردم و جامعه پرداخته باشد، مانند سوره نور و آیات حجاب، چون عموم مردم درگیر این مسائل‌اند، نسبت به این سوره توجه خاصى شده است. سوره‌هاى دیگر نیز با توجه به مقتضاى مفاهیم آن و نیاز جامعه و عموم مردم مورد توجه خاص قرار گرفته است.
بنابراین شناخت مفاهیم یک سوره و درک نیاز جامعه و مشکلات آن مى‌تواند به روشن شدن علل این ارزش‌گذارى‌ها کمک کند. از طرفى باید دانست که برخى از روایات وارده در مورد ارزش و خاصیت سوره‌ها، بى‌پایه و بى‌اعتبار است; چنان‌که «میر سیدشریف جرجانى» در حواشى کشاف در آخر «تفسیر فاتحة الکتاب» و «ابن‌الجوزى» در الموضوعات و «سیوطى» در اللئالى المصنوعه اکثر احادیثى که از «ابىّ‌بن‌کعب» در فضایل سوره‌ها نقل شده کذب و موضوع (جعلى) مى‌داند
لطفاً درباره خواندن قرآن و آثار آن در زندگى انسان و این‌که انسان با خواندن قرآن چه پیشرفت‌هایى مى‌تواند در زندگى داشته باشد، توضیح دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۶:۱۹
استیری

به گزارش شیعه آنلاین، اعضای یک گروه تحقیقاتی ژاپنی پس از اینکه دریافتند قرآن کریم ۱۴۲۸ سال قبل، نتیجه پژوهش آنها را بیان کرده، به دین مبین اسلام گرویدند.

داستان مسلمان شدن این گروه ‍ژاپنی، از جستجوى ماده «میثالویندز» که یک ماده پروتئینی است، آغاز شد. این ماده در مخ انسان و حیوانات به میزان بسیار کمی ترشح می شود و این ترشحات پر از گوگرد است که به‌راحتی می‌تواند با روی، آهن و فسفر مخلوط گردد.
این ماده برای بدن انسان، ماده‌ای بسیار مهم به‌حساب می‌آید و موجب کاهش نسبی "کولسترول" در بدن انسان می‌شود و همچنین براى "تقویت قلب" و "تنظیم تنفّس" مفید است.

ترشح این ماده از مخ انسان بعد از سن ۱۵ سالگی تا سن ۳۵ سالگی افزایش می‌یابد و بعد از این سن تا ۶۰ سالگی ترشح آن کم می‌گردد. بنابراین، این ماده در انسان به‌راحتی قابل دستیابی نیست. در حیوانات نیز نسبتاً این ماده بسیار کم است.
از این‌رو گروهی از دانشمندان ژاپنی اقدام به جستجوی این ماده که باعث از بین رفتن عوارض پیری می‌شود در میان گیاهان کردند، و تنها این ماده را در دو گیاه پیدا کردند: انجیر و زیتون که در قرآن نیز با نام "التین و الزیتون" بیان شده است.

سپس به این نتیجه رسیدند که استفاده تنها از انجیر یا زیتون فایده مورد نظر را برای سلامتی انسان ندارد، پس باید آن دو را با هم مخلوط کرد، این پژوهشگران ژاپنی نیز بهترین میزان را برای بهترین تأثیر یک "انجیر" و هفت "زیتون" یافتند.

سپس یک پزشک عربستانی که "طه ابراهیم خلیفه" نام دارد، شروع به جستجو کردن در مورد این دو کلمه "انجیر" و "زیتون" در قرآن کریم کرد و فهمید که کلمه "انجیر" یک بار در قرآن کریم ذکر شده و زیتون ۶ بار به صورت صریح و یک بار به صورت ضمنی در سوره مؤمنون به آن اشاره شده، آنجا که خداوند متعال می فرمایند: «وشجرة تخرج من طور سیناء تنبت بالدهن وصبغ للآکلین».
"طه ابراهیم" همه اطلاعاتی را که از قرآن کریم جمع آوری کرده بود را برای گروه تحقیقاتی ژاپنی فرستاد. این گروه هم پس از اطمینان یافتن از این اطلاعات، به دین مبین اسلام گرویدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۶:۱۸
استیری

دانستنیهای قرآنی

آیا می دانید …. قرآن دارای ۱۱۴ سوره است.

آیا می دانید ….قرآن دارای  ۶۲۳۶  آیه است.

آیا می دانید ….قرآن ۱۱۴ بسم الله الرحمن الرحیم دارد.

آیا می دانید ….قرآن دارای ۱۲۰ حزب می باشد.

آیا می دانید ….قرآن ۳۰ جز  دارد.

آیا می دانید ….بزرگترین سوره قرآن بقره است.

آیا می دانید ….کوچکترین سوره قرآن کوثر می باشد.

آیا می دانید ….بهترین آیه،  آیه الکرسی است.

آیا می دانید ….آیه  ۲۸۲ سوره بقره بزرگترین آیه قرآن است.

آیا می دانید ….عظیم ترین آیات  بسم الله الرحمن الرحیم می باشد.

آیا می دانید ….کوچکترین آیه قرآن  مدها متان  در سوره الرحمن  است.

آیا می دانید ….بهترین شب در قرآن  شب قدر است.

آیا می دانید ….بهترین ماه  در قرآن ماه رمضان  است.

آیا می دانید ….بهترین سوره قرآن  یس است.

آیا می دانید ….سوره حمد  به مادر قرآن معروف است.

آیا می دانید ….سوره فجر به سوره امام حسین (ع)  معروف است.

آیا می دانید ….بهترین خوردنی که در قرآن ذکر شده عسل میباشد.

آیا می دانید ….بهترین نوشیدنی که در قرآن به آن اشاره شده است شیر می باشد.

آیا می دانید ….در قرآن مجید پانزده آیه سجده دار وجود دارد که بعد از شنیدن یا خواندن چهار آیه آن سجده واجب می شود وباید سجده کرد، یازده آیه دیگر سجده مستحبی است،یعنی اگر سجده نکنی هم اشکالی ندارد.
سجده های واجب
۱- آیه ۱۵ سوره سجده (الجُرُزْ و یا اَلْمَضاجِعْ)
۲- آیه ۳۷ سوره فصلت
۳- آخرین آیه سوره نَجم
۴- آخرین آیه سوره عَلَقْ.




-کلمه ی وسط قرآن:
1.ولیتلطف(آیه ی 19 سوره ی کهف)
2-پیامبری که خواب صد ساله رفت:   عزیر
3-کوچکترین آیه ی قرآن:   آیه ی 64 سوره ی الرحمن(مدها متان)
4-موجوداتی که از مادر متولد نشده اند و در زمین زندگی کردند:
الف-حضرت آدم
ب-حضرت حوا
پ-شتر حضرت صالح
ت-اژدها ی حضرت موسی
و...
5-سوره ای که یازده بار قسم در آن آمده:   سوره ی شمس
6-دو آیه که تمام حروف عربی در آن وجود دارد:154 سوره ی آل عمران و 29 سوره ی فتح
7-نخستین و آخرین سوره ی قرآن:      علق(نزول در شب بعثت) و نصر
8-نام های دیگر قرآن:         فرقان،کتاب،ذکر،تنزیل،نور
9-نام دیگر سوره ها:      اسراء(بنی اسرائیل)،مؤمن(غافر)،انسان(د هر)
10-نام های دیگر سوره ی حمد:   فاتحه،شکر،وانیه،سبع المثانی،کافیه،ام الکتاب،شفا،مناحب ام القرآن و ...
11-نام پیامبر(ص) که در سوره ها آمده است:   آیه ی 144 آل عمران،آیه ی 2 محمد،آیه ی 4 احزاب،آیه ی 29 فتح
12-سوره هایی که دارای سجده ی واجب هستند:   فصلت،نجم،علق،سجده
13-سوره های سبع الطوال:   بقره،آل عمران،نساء،مائده،انعام،اع راف،یونس
14-نام حیواناتی که در قرآن آمده است:      بقره،کلب،هدهد،فیل،نحل،عنک بوت،حمار،نمل،ابل،ابابیل،خ نازیر،ذئب،بعوضه(پشه)،غراب(� �لاغ)،فراش(پروانه ها)،قرده(میمون)،قشوره(شیر درنده)
15-نام پیامبری که زیاد در قرآن آمده است: حضرت موسی(130 بار در سوره ی بنی اسرائیل)
16-نام های روز قیامت:
یوم التغابن،یوم الحسره،یوم الحدید،یوم الفصل،یوم الحساب،یوم الموعود،یوم الخروج،یوم الدین
17-اسامی یا صفات پیامبر(ص): احمد(صف)،امین(اعراف)،بشیر(م� �ئده)،خاتم النبیین(احزاب)،رسول(آل عمران)،شاهد(فتح)،رسول الله(اعراف)،شهید(بقره)،طاها (طه)،یاسین(یس)
18-اسامی کتاب های آسمانی: صحف(ابراهیم)،انجیل(عیسی)،تورات(موسی)،زبور(داود)،قرآن(پ� �امبر)
19-بلندترین آیه ی قرآن:     آیه ی 282 سوره ی بقره
20-آیه ی که به جهت تغییر قبله بر پیامبر نازل شد:             144سوره ی بقره
21-تعداد سوره،جزء وحزب قرآن کریم:    114سوره،30 جزء،120 حزب
22-تعداد آیات و کلمات قرآن کریم مطابق مشهورترین روایات:     6236آیه،77807 کلمه
23-مدت توقف اصحاب کهف درغار:      309سال
24-تعداد تکرار برخی از واژه های قرآن کریم:
یوم 365 بار،شهر12 بار
قرآن 115 بار،آخرت 115 بار
حیات با مشتقاتشان 145 بار،موت با مشتقاتشان 145 بار
ابلیس 11 بار،استغفار 11 بار
مصیبة 75 بار،الشکر 75 بار
الجزاء 117 مرتبه،المغفره 234 مرتبه
رجل 24 بار،امرأة 24 بار
کلمه ی امام نیز بصورت مفرد و جمع 12بار
المحبة 83 بار،الطاعة 83 بار
الشدة 102 بار،القبر 102 بار



آیا میدانید : تعداد ۱۰۱۵۰۳۰ نقطه در قرآن بکار رفته است

آیا میدانید : تعداد ۵۰۹۸ محل وقف در قرآن وجود دارد

آیا میدانید : تعداد ۳۹۵۸۶ عدد کسره در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : تعداد ۱۹۲۵۳ عددتشدید در قرآن بکار برده شده است

آیا میدانید : بهترین نوشیدنی که در قرآن ذکر شده ( شیر ) می باشد

آیا میدانید : بهترین خوردنی که در قرآن ذکر شده ( عسل ) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین عدد در سوره صافات آیه ۱۴۷ آمده که صد هزار می باشد.

آیا میدانید : کمترین حرفی می در قرآن بکار رفته حرف ( ظاء) می باشد

آیا میدانید : بزرگترین سوره قرآن دارای ۲۵۵۰۰ حرف می باشد

آیا میدانید : تعداد کلمات سوره تکویر برابر با تعداد سوره های قران است

آیا میدانید : سوره اخلاص به نسب نامه خداوند معروف است

آیا میدانید : سوره حمد دوبار بر پیامبر نازل شده یکبار در مکه و یکبار در مدیه

آیا میدانید : سوره عادیات منسوب به حضرت علی (ع) است

آیا میدانید : در سوره نساء به قوانین ازدواج اشاره شده است

آیا میدانید : آیه ای که سر بریده امام حسین (ع) در شام تلاوت نمود آیه ۹ سوره کهف می باشد.

آیا میدانید : در آیه ۶ سوره مائده مراحل وضو بیان شده است

آیا میدانید : حضرت سلیمان نخستین شخصی بود که بسم الله الرحمن الرحیم نوشت.

آیا میدانید : حضرت موسی (ع) داماد حضرت شعیب (ع) بود

آیا میدانید : حضرت ادریس (ع) اولین شخصی بود که لباس دوخت و خط نوشت

آیا میدانید : پرنده ای که در دربار حضرت سلیمان (ع) خدمت می کرد (هدهد) نام داشت

آیا میدانید : به حیوای که از طرف خدا وحی شد زنبور بود (آیه ۶۸ یوره نحل)

آیا میدانید :صحیفه سجادیه به خواهر قرآن معروف است

آیا میدانید : رودکی، ناصرخسرو و حافظ شاعرانی بودند که در نوجوانی حافظ کل قرآن بودند.

آیا میدانید : سلمان فارسی اولین شخصی بود که سوره حمد را به زبان فارسی ترجمه کرد.

آیا میدانید : استاد محمود خلیل الحصری اولین کسی بود که قرآن را به روش ترتیل خواند.

آیا میدانید : قران دارای ۱۱۴ سوره است

آیا میدانید : قران دارای ۳۰ جزء است

آیا میدانید : قران دارای ۱۲۰ حزب است

آیا میدانید : قران دارای ۶,۲۳۶ ایه (نشانه) است

آیا میدانید : قران دارای ۷۷,۷۰۱ کلمه است

آیا میدانید : قران دارای ۳۲۳,۶۷۱ حرف است

آیا میدانید : قران دارای ۹۳,۲۴۳ فتحه است

آیا میدانید : قران دارای ۳۹,۵۸۶ کسره است

آیا میدانید : قران دارای ۴,۸۰۸ ضمه است

آیا میدانید : قران دارای ۱۹,۲۵۳ تشدید است

آیا میدانید : قران دارای ۳,۲۷۲ همزه است

آیا میدانید : قران دارای ۱,۷۷۱ مد است

آیا میدانید : قران دارای ۱,۰۱۵,۰۳۰ نقطه است

آیا میدانید : قران دارای ۵,۰۹۸ وقف است

آیا میدانید : قران در ۲۳ سال بر پیامبر نازل شد



۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۶:۰۶
لطفی

 

عزاداری مداح نوجوان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۶:۰۱
استیری

بسم الله الرحمن الرحیم

اختتامیه جلسات قرآن ماه مبارک رمضان سال 1393

اهداء جوایز ویژه به قرآن آموزان


حضور و سخنرانی سردار میرشجاع از راویان دفاع مقدس

 سخنرانی حجه الاسلام شیخ مهدی مقدم از قم


  حضور اولیاء قرآن آموزان و اطلاع از پیشرفت فرزندانشان

  استفاده از قاریان برتر مجمع قرآنی والفجر بجای دعوت قاریان به نام


و در نهایت فعال قرآنی استاد دلسوز جناب آقای صدیق


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۳ ، ۱۵:۲۲
لطفی
رسول خدا(ص) نیز فرمود: “از ستم بر والدین بپرهیزید، زیرا بوی بهشت از راهی هزار ساله به مشام می‌رسد؛ ولی عاق والدین… آن را نمی‌یابد.”

امام صادق(ع) فرمود: “پایین‌ترین مرتبه عاق والدین شدن، افّ گفتن به آنها است. اگر خدا چیزی کمتر از اُف گفتن نشان می‌داشت، از آن نهی می‌کرد.”

«… فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا …» (آیه ۲۳ سوره «اسراء») «و … به آنان کلمه‌ای ناخوشایند مگوی و با آنان پرخاشگری مکن»

در قرآن کریم آمده است: «وَالَّذِی قَالَ لِوَالِدَیْهِ أُفٍّ لَکُمَا أَتَعِدَانِنِی أَنْ أُخْرَجَ وَقَدْ خَلَتِ الْقُرُونُ مِنْ قَبْلِی وَ...» (آیات ۱۷ و ۱۸ «سوره احقاف»)

«و آن کس که به پدر و مادر خود، آنگاه که او را به پذیرش رستاخیز فراخواندند، گفت اُف بر شما… اینان کسانی‌اند که آن سخن (وعده عذاب) درباره آنان به حقیقت پیوست. در حالی که در میان امت‌هایی از جنیان و آدمیان هستند که پیش از آنان در گذشتند. قطعا اینان زیانکارند»

منبع:

مفاتیح‌الحیات، مولف: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، ناشر: مرکز نشر اسراء، نوبت چاپ: سوم، بهار ۱۳۹۱

منبع سایت رهبران شیعه


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۱:۱۵
استیری

علیرغم تصورات قبلی و انتظاری که از برخورد او با خودم داشتم ، محمد پسری بسیار اجتماعی و باهوش بود.
محمد در بهمن ماه ۱۳۸۳ درخانواده ای متدین در تربت حیدریه به دنیا آمده که فرزند آخر خانواده و دارای دوبرادر و یک خواهر دیگر بود.

وقتی با محمد در حال صحبت شدم به من گفت بزرگترین آرزوی زندگیم مداوی صورتم است چرا که دوستان و آشنایان با ترحم به من نگاه می کنند.
کودک ۱۰ ساله بیمارتربت حیدریه افزود: در مدرسه همه دانش آموزان هوای من را دارند ولی متاسفانه پدر و مادرها با مشاهده من احساس دلسوزی می کنند که این امر مرا آزار می دهد.

 

مرتضی فرخی پدر کودک بیمار در خصوص بیماری فرزندش گفت: محمد فرزند آخر خانواده است، وقتی به دنیا آمد متوجه این ناهنجاری ژنتیکی و مادرزادی او شدیم.

فرخی اظهار کرد: زمانیکه محمد یکساله شد، اولین عمل جراحی روی صورت او در مشهد انجام گرفت که بخشی از توده زیر گونه سمت چپ او برداشته شد.

فرخی تاکید کرد: درمان محمد را از زمان تولد او به طور جدی پیگیری کرده تا اینکه در مهر ماه امسال، توسط یکی از پزشکان ایرانی زیبایی پوست مقیم فرانسه که به ایران آمده بود آشنا شدم و پرونده فرزندم بار دیگرمورد بررسی بیشتر قرار گرفت.

وی بیان کرد: بعد از مشورت گرفتن با پزشکان ایرانی آنها گفتند عمل فرزند شما درخارج کشور هزینه بالایی دارد که به توصیه این پزشکان قرار شد در دی ماه امسال، محمد بار دیگر در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران ، توسط جراحان متخصص کشور عمل شود.
فرخی با بیان اینکه هزینه عمل محمد حدود ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: انسان با امید زنده است و من و مادرش برای بهبودی کامل محمد امیدواریم و تمام زندگیمان را برای درمانش هزینه می کنیم.
وی که کارمند شرکت نفت است، گفت: علیرغم وجود ناهنجاری ها در سمت چپ صورت محمد، او پسری به لحاظ تحصیلی بسیار قوی و کاملا اجتماعی است و در تمام راهپیمایی ها و حتی نماز جمعه شرکت می کند که امیدوارم فرزندم توسط پزشکان عمل شوند تا از این بیماری نجات پیدا کند.
وی، ابراز امیدواری کرد که عمل آخر فرزندش به خوبی انجام شود و از دیگر پزشکان متخصص نیز خواست در این امر فرزندش را یاری کنند.

در تمام حضوردر خانه محمد وی در کنار پدر نشسته بود و حتی از عکس گرفتن از وی و صحبت درباره بیماری اش واکنش نشان نداد.

روحیه محمد و خانواده اش بسیار بالا بود اما وی هنوز کودک است و در دوران خودش زندگی می کند، اگر پا به سن بگذارد چالش های زندگی برایش بیشتر نمایان می شود.

امیدوارم خیرین و پزشکان به کمک محمد و خانواده او بیایند.

منبع : پایگاه خبری شهرستان تربت حیدریه - تابان تربت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۳ ، ۲۰:۵۰
استیری