مسجد امام رضا (ع) - مجمع قرآنی والفجر

یا مهدی نام تو را که میشنوم پای ثانیه ها لنگ میشود ...

مسجد امام رضا (ع) - مجمع قرآنی والفجر

یا مهدی نام تو را که میشنوم پای ثانیه ها لنگ میشود ...

مسجد امام رضا (ع) - مجمع قرآنی والفجر
وبلاگ قرآن و عترت به همت جمعی از دوستان در تاریخ اول آذر ماه 1392 تاسیس گردید و در جهت گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی در فضای مجازی میکوشد و نتیجه زحمات عزیزان مسجد امام رضا (ع) و مجمع قرآنی والفجر میباشد
سایت جدید مارا دنبال کنید
www.qorankade.ir
آخرین نظرات

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است




هر نسلی وقتی به دوره "نوجوانی" می‌رسد مهمتر از قبلش می‌شود. چون ماموریت پیدا می‌کند تا پرچم جامعه‌اش را در دست بگیرد.
1 .
انقلاب اسلامی را نسل اولی‌ها پیروز کردند. آن‌ها نسل موسسند(انقلاب اسلامی را ایجاد کردند). حکومت اسلامی را آن‌ها بنا کردند
2 . نسل دوم
حافظ مرزهای فیزیکی بودند. جنگ تحمیلی با فداکاری و ایثار این نسل به دفاع مقدس تبدیل شد. آن‌ها نگذاشتند پرچم نسل اول حتی یک میلی‌متر جابجا شود.( ایران اسلامی در جنگ 8 سال دفاع مقدس حتی اجازه تصرف یک میلی متر از سرزمین خود را به دشمنان نداد )

3 . نسل سوم تجربه حفاظت از محتوای انقلاب(معارف و ارزش های دینی) را دارد. در این دوره است که به همت سه نسل، ادبیات انقلاب اسلامی به عنوان ادبیات مطلوب جامعه فراگیر(گسترده) می‌شود. استقبال‌ نسل سوم از اعتکاف‌ها، هیئات، راهیان نور و تشییع پیکر شهدا در شهرها نمادها و نشانه‌های اتصال نسل سوم به نسل دوم انقلاب بود. پرچم به دست پرچمدارش رسیده بود.

ماموریت

4 . نسل چهارم انقلاب اگر به محتوا (معارف و ارزش های دینی) مجهز باشد، اگر حواسش باشد می‌تواند راه‌حل انقلاب اسلامی را با ابزاری که دارد به دنیا منتقل کند.به همین دلیل باید همانطور که ابزارش بین‌المللی است؛ نگاهش و تحلیلش هم بین‌المللی باشد.(باید دیدی وسیع و دارای آگاهی و هوشیاری باشد)

منبع: برگرفته از http://nojavan.khamenei.ir

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۵۱
استیری

اولین تلاوت مربوط به کودکی حاج حامد میباشد که در مسابقات بین المللی قرآن کریم عربستان در سن 15 سالگی اجرال شد و موجب تحیر همگان شد و پدیده قرایت جهان اسلام به دنیا معرفی شد . این مقطع بسیار زیباست !!!

دریافت
حجم: 1.24 مگابایت
توضیحات: تلاوت خیره کننده کودکی حامد شاکر نژاد
--------------------------------------------------------------------------------------------
و اماتلاوت دوم مربوط به مسابقات بین المللی حفظ وقرایت قرآن کریم درسالن اجلاس سران کشورهای اسلامی ایران میباشدکه قراء حاضرشگفت زده میشوند
در این مقطع ، معنی قرآن ، در تلاوت استاد تجلی پیدا میکند . دقت کنید !!!!!

دریافت
مدت زمان: 49 ثانیه

دریافت
مدت زمان: 1 دقیقه 18 ثانیه

این ها افتخار ملت ایران هستند ، این ها کسانی هستند که مایه فخر امام زمانند
نه آن فلان بازیگر و فلان بازیکن که هر چند وقت یک بار رسوایی اخلاقی یکیشان نمایان میشود ( ضمن احترام به جمعیت اندک با تقوا و انقلابی این دو عرصه )
این ها باید الگوی جوانان و نوجوانان ما باشند نه آن هنرپیشه و بازیگر
... 


باشد که جوانان و نوجوانان ما الگو های خود را چنین افرادی قرار دهند

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۴۷
لطفی

تلاوت سوره های کوچک (قصار السور)استاد عبدالباسط عبدالصمد

دریافت
حجم: 1.02 مگابایت
توضیحات: اخلاص

دریافت

حجم: 788 کیلوبایت
توضیحات: قدر

دریافت
حجم: 642 کیلوبایت
توضیحات: حمد

دریافت
حجم: 137 کیلوبایت
توضیحات: نصر

دریافت
حجم: 452 کیلوبایت
توضیحات: ضحی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۲۹
لطفی

دریافت

منبع:http://fans.hamedzamanimusic.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۰۱
استیری

من در دوران جوانی زیاد مطالعه میکردم. غیر از کتابهای درسی خودمان که مطالعه میکردم و میخواندم، کتاب تاریخ، کتاب ادبیات، کتاب شعر و کتاب قصّه و رمان هم میخواندم. به کتاب قصّه خیلی علاقه داشتم و خیلی از رمانهای معروف را در دوره نوجوانی خواندم. شعر هم میخواندم. من با بسیاری از دیوانهای شعر، در دوره نوجوانی و جوانی آشنا شدم. به کتاب تاریخ علاقه داشتم و چون درس عربی میخواندم و با زبان عربی آشنا شده بودم، به حدیث هم علاقه داشتم.


الان احادیثی یادم است که آنها را در دوره نوجوانی خواندم و یادداشت کردم؛ دفتر کوچکی داشتم که یادداشت میکردم.

منبع: khamenei.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۴۷
استیری

بیودیزل یک نوع سوخت پاک است که در طبیعت قابل تولید و همچنین در طبیعت تجزیه می شود. این سوخت از روغن گیاهی و چربی حیوانات و پلاستیک زباله های شهری و... تولید شده و اثر مخربی بر روی محیط زیست ندارد. ایران دومین کشور در جهان است که علم و توامندی این نوع سوخت را دارد و قبلاً فقط امریکا قابلیت علم و ساخت این محصول را داشت که ایران آن را شکست.

این نوع سوخت را می توان با گازوئیل مخلوط و در خودرو های گازوئیل سوز بکار برد.

منابع سوختهای فسیلی دائمی نیستند و از طرف دیگر درشرایط موجود در کره زمین هیچ منبع سوختهای فسیلی (نفت و گاز و ...) درحال تشکیل نیست.

در دنیای امروز آلودگی ها یکی از مسائل مهم به شمار می آید که یکی از موثرترین راهها در جهت کاهش آلودگی محیط زیست جایگزینی سوخت های فسیلی نظیر بنزین و گازوئیل به وسیله سوخت های طبیعی می باشد. در صورت استفاده از این سوخت ها آلودگی های زیست محیطی ناشی از سوخت های فسیلی کاهش یافته و به تبع آن از اثرات ناشی از گرمایش جهانی و انتشار گازهای گلخانه ای کاسته خواهد شد.


منیع: برگرفته از  www.mamitavanim.ir                                     

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۰۸
استیری

دانلود دو ترتیل زیبا و دلنشین از شیخ اباذر واحدی و دعای دلنشین فرج :

زندگینامه مختصری از استاد :

استاد شیخ سید اباذر واحدی در سال 1365 در شهر مقدس قم چهره به جهان گشود و توانست در طی 9 ماه در جامعه القرآن کریم حافظ کل قرآن شود . ایشان با صدای دلنشین و جذاب خود ،  از سوی مردم و  اساتیدی از جمله عبدالفتاح طاروطی و ... مورد توجه قرار گرفتن و در شبکه 3 سیما و برنامه جزء خوانی حرم حضرت معصومه هر ساله شرکت اجرای برنامه میکنند .

ایشان پس از اتمام حفظ قرآن در طلب علم اهل بیت پا به مکتب جعفری نهاد و به حوزه علمیه رفت و در سال 1389 برای نشر و تبلیغ اسلام به خارج از کشور در شهر کالیفرنیای آمریکا رفت

نظر استاد عبدالفتاح طاروتی در سایت شخصی ایشان :

http://www.eltaroute.net/vb/private.php?...pmid=10678
((اخى الحبیب لقد استمعت الى التلاوة وأعجبتنى کثیرا وأداؤها طیب وموفق وأسأل الله للقارئ الکریم التوفیق والسداد وأبلغه منى السلام والتحیة والتقدیر والى احبابى القراء الإیرانیین فإنى أحبهم کثیرا وکل عام وأنتم بخیر )).

دریافت
توضیحات: سوره مریم به صدای استاد شیخ اباذر واحدی

دریافت
توضیحات: سوره نبا به صدای استاد شیخ اباذر واحدی

دریافت
توضیحات: دعای فرج با صدای زیبای استاد شیخ اباذر واحدی
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۱۶
لطفی

محل دریافت

منبع : http://www.alirazii.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۲۳:۴۷
استیری

رهبر انقلاب اسلامی ایران فرمودند: عزیزان من کشور مال شماست؛ کشور متعلق به نسل جوان است؛ شما باید این کشور را بسازید. شما باید پایه های مجد(بزرگی و بزرگواری) و عظمتی را که این انقلاب و دست توانای معمار انقلاب(امام خمینی رحمت الله علیه) بنا گذاشته است، حفظ کنید و بالا ببرید؛ شما باید با نیروی خود، با اراده خود، با دانش خود و با ایمان خود، عقب ماندگی چند ده ساله دوران قبل از انقلاب را جبران کنید.

منبع: سایت نوجوان http://nojavan.khamenei.ir

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۲۷
استیری

کتاب «آن بیست و سه نفر» خاطراتی از دوران اسارت ۱۹ نوجوان کرمانی و ۴ نوجوان دیگر است که در عملیات آزادسازی خرمشهر توسط ارتش بعث به اسارت در می‌آیند. آقای احمد یوسف زاده یکی از آن نوجوانان است که پس از آزادی خاطراتش را در این کتاب نوشته است. شرح هشت ماه ابتدایی اسارت و زندانی شدن و اتفاقاتی که برای این گروه بیست‌و‌سه نفره افتاده از جمله دیدار با صدام در کاخ ریاست جمهوری عراق را روایت کرده است .

همچنین این کتاب به همراه نوشته ی مقام معظم رهبری در مورد این اثر می باشد.

متن این نوشته :
«در روزهای پایانی ۹۳ و آغازین ۹۴ با شیرینی این نوشته‌ی شیوا و جذاب و هنرمندانه، شیرین‌کام شدم و لحظه‌ها را با این مردان کم سال و پرهمت گذراندم. به این نویسنده‌ی خوش ذوق و به آن بیست و سه نفر و به دست قدرت و حکمتی که همه‌ی این زیبائیها، پرداخته‌ی سرپنجه‌ی معجزه‌گر اوست درود میفرستم و جبهه‌ی سپاس بر خاک میسایم. یک بار دیگر کرمان را از دریچه‌ی این کتاب، آنچنان که از دیرباز دیده و شناخته‌ام، دیدم و منشور هفت رنگ زیبا و درخشان آن را تحسین کردم. (94/1/5)

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۷:۳۶
استیری