مسجد امام رضا (ع) - مجمع قرآنی والفجر

یا مهدی نام تو را که میشنوم پای ثانیه ها لنگ میشود ...

مسجد امام رضا (ع) - مجمع قرآنی والفجر

یا مهدی نام تو را که میشنوم پای ثانیه ها لنگ میشود ...

مسجد امام رضا (ع) - مجمع قرآنی والفجر
وبلاگ قرآن و عترت به همت جمعی از دوستان در تاریخ اول آذر ماه 1392 تاسیس گردید و در جهت گسترش فرهنگ قرآنی و اسلامی در فضای مجازی میکوشد و نتیجه زحمات عزیزان مسجد امام رضا (ع) و مجمع قرآنی والفجر میباشد
سایت جدید مارا دنبال کنید
www.qorankade.ir
آخرین نظرات

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است



۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۹:۰۴
استیری


متن مداحی:

قدم قدم با یه علم

ایشاالله اربعین میام سمت حرم

با مدد شاه کرم

ایشالله اربعین میام سمت حرم

میباره اشک چشمام نم نم

رو دوشم کول باره از غم

میبینم هر کیو این روزا

داره آماده میشه کم کم

سختی راحت میشه تو این راه

منتظر مونده بودم چند ماه

راهی میشم با یک سربند لبیک یا اباعبدالله

.......................


دریافت
توضیحات: مداحی سیب سرخی

منبع تصویر:مؤسسه ابناء الرسول (ص) تهران
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آذر ۹۴ ، ۱۴:۴۹
استیری

داستانی وجود دارد در مورد این‌‌که چگونه فیل‌های کوچک را در هند تربیت می‌کنند. فیل کوچک به درختی بسته می‌شود. سعی می‌کند خودش را رها کند، ولی از آنجا که به اندازه کافی قوی نیست نمی‌تواند طناب را شل کند. پس از چندین بار سعی کردن و نتوانستن، فیل شرایط را می‌پذیرد.

حتی بعدها که فیل به اندازه کافی بزرگ و قدرتمند شد نیز سعی نمی‌کند خودش را رها کند، اگرچه به آسانی می‌تواند طناب را پاره کند. فیل آموخته است که هرگز به تنهایی نمی‌تواند خود را آزاد کند بنابراین هرگز سعی نمی‌کند؛ چرا که فکر می‌کند آزادی غیر ممکن است.

برای انسان نیز به همین‌گونه است. 

افراد بر اساس عادت‌هایشان عمل می‌کنند، می‌اندیشند و باور می‌کنند. هر شخصی عادات خوب و بدی دارد که هرگز درباره آن‌ها سوال نمی‌پرسد.

چگونه یک عادت شکل می‌گیرد؟
– عادت زمانی شکل می‌گیرد که شما یک تفکر، عملکرد و یا تجربه را بارها تکرار کنید..
– وقتی در قید عادتی باشید، آن عادت را به طور خودکار بدون آن‌که به آن فکر کنید انجام می‌دهید. در این صورت افراد برده‌ی عادات خود شده‌اند.

عادت‌ها می‌توانند شکسته شوند و عادت‌های بهتری جایگزین شوند، برای چنین اتفاقی باید عادت‌های خود را بشناسید و بدانید که زندگی‌تان توسط آنها کنترل می‌شوند. همچنین باید بدانید که می‌توانید عادات خود را به‌ کل کنار بگذارید.

با فهم و باور این‌ موضوع که می‌توانید بر عادات خود غلبه کنید و بر علیه آن‌ها کاری انجام دهید، ۵۰ درصد از راه را پیش رفته‌اید.

بسیاری از افراد راه آسانِ روبه‌رو نشدن با عادات را انتخاب می‌کنند و اجازه می‌دهند آن‌ها ادامه داتشه باشند، حتی وقتی ضررهای ناشی ازاین عادات را می‌بینند.

عادات بر نحوه‌ی تفکر، رفتار و باورهای شما اثر گذارند. برای تغییر عادات باید ابتدا تفکرات، رفتارها و باورهاتان را تغییر دهید.

برای رها شدن از طناب عادت‌ها چه کنیم
۱- به عادات مانند نرم‌افزاری نگاه کنید که در ذهن شما نصب شده‌اند. همان‌طور که می‌توانید یک نرم‌افزار را از کامپیوترتان حذف کنید، می‌توانید نرم‌افزار ذهنتان را نیز پاک کنید.

2- اگر قادر باشید به عادت‌هایتان از دور نگاه کنید، تغییر آن‌ها آسان‌تر خواهد بود.

رهایی از عادت‌ها زمان‌بر است؛ ولی تجربیات نشان می‌دهد اگر شخصی به اندازه کافی مصمم باشد، پاره کردن و رهایی از طناب‌های غیر ضروری کار دشواری نیست.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۴:۲۷
استیری